I imageshop har du alltid sparade och lättillgängliga profilelement, grafik, ljud och bilder med den bästa kvaliteten. Med imageshop Online Brand Guide kan du lägga till instruktioner och vägledning, så att märkesvaror alltid visas enhetligt och riktigt i förhållande till företagets riktlinjer. Med en bra märkesvaruhandbok, säkrar du en konsekvent märkesvara och förenklar arbetet för alla som är involverade i informations- och marknadsföringsarbete. Brand Guide är sömlöst integrerat med företagets bildarkiv, imageshop.
Sätt upp din märksvaruhandbok i imageshop med riktlinjer, vägledning och direkt nedladdning av bilder, film, logos och grafik. Med ditt märkesvarukoncept framför dig sätter du upp imageshop märkesvaruhandbok på några minuter. Brand Guide är enkel, intuitiv och användarvänlig. Använd vårt färdiga ramverk som utgångspunkt, drag & drop och skapa den strukturen som passar till verksamheten. Innanför Brand Guides ramverk kan du bestämma färger, bilder och uppbyggnad.
Brand Guide sätts upp internt i imageshop, men kan också visas på egen URL, t.ex. https://brandguide.dittforetag.se

Vad innehåller en Brand Guide?
Verksamhetens storlek och typ kommer troligtvis att påverka omfång och innehåll i dennes Brand Guide. Mindre verksamheter behöver inte lika stort omfång av detaljer. Oavsett bör alla verksamheter utarbeta riktlinjer för Identitet, Personlighet och Tillförlitlighet.
Identitet
Det är viktigt för en märkesidentitet att den framstår som visuellt konsekvent. I detta avsnittet av märksvaruhandboken visas exempel på hur logo och grafiska element ska visas i olika situationer, i färger, svart & vit, på print och webb, etc..
Visa gärna också felaktigt användande av logo (fel färger, fel placering, osv.)
Personlighet
Alla märken har en look & feel, där feel är känslor som märket ska locka till. För att bidra till en konsekvent framställning av märkets känslomässiga identitet kan det vara smart att lista personlighetsdrag som märket alltid ska kommunicera. Lista 4-5 personlighetsdrag i Brand Guide som alltid ska förmedlas.
Tillförlitlighet
Det kan vara en utmaning att konstant framstå som tillförlitlig och trovärdig. Man måste alltid ingå kompromisser allt eftersom märkesvaran utvecklar sig. För att säkra märkets tillförlitlighet bör Brand Guiden inkludera en momentlista som INTE ska kompromissas. Listan måste revideras över tid, i takt med små och stora marknadsföringsbeslut.