
Alla har ett varumärke – oavsett om man är ett företag, en organisation eller en offentlig aktör. Den visuella identiteten är en avgörande del av varumärket och det är viktigt att ha tydliga riktlinjer för den.
En Brand Guide, även kallad varumärkesmanual eller brandbook, är ett dokument som innehåller dessa riktlinjer. Den fungerar som en vägledning för både anställda och externa designers som arbetar med varumärket. Med en bra Brand Guide säkerställer du att företagets varumärke uppfattas som enhetligt och professionellt på alla plattformar. Du sparar dessutom tid eftersom alla visuella element är lättillgängliga när du behöver dem.
Med Imageshop kan du enkelt skapa en professionell och praktisk Brand Guide, anpassad efter din verksamhets behov. Brand Guiden integreras med bildbanken och inkluderar riktlinjer, vägledning och direkt nedladdning av grafiska element. Både anställda och externa designers och samarbetspartners får ett smidigt och intuitivt sätt att arbeta med varumärke, logotyp, typsnitt, färger, bilder och grafik.
Att sätta upp en Brand Guide i Imageshop är enkelt. Använd vår färdiga mall som grund och skapa den struktur som passar din verksamhet – med vårt intuitiva drag-and-drop-system. Du bestämmer färger, bilder, innehåll och layout. Här är några exempel som visar hur olika Brand Guides i Imageshop kan se ut:
Du väljer själv om Brand Guiden ska vara öppen som exemplen ovan, eller om åtkomsten ska vara begränsad. Brand Guiden skapas på ett språk, men du väljer själv vilket.
En Brand Guide från Imageshop är enkel att administrera, lätt att använda och ger din verksamhet ett professionellt och tidsbesparande verktyg för att hantera det viktigaste ni har: ert varumärke!
Kontakta vår kundsupport eller er projektledare så hjälper vi er igång med er Brand Guide!